HistOria

Ett par handskar

Min enda och sista kärlek skulle fylla år och jag gick och
funderade på vad jag skulle ge henne. Min syster löste
problemet genom att föreslå att jag skulle köpa ett par
handskar. Hon lovade t o m följa med som smakråd.
Allt fungerade perfekt och när vi ändå var i varuhuset
handlade min syster själv lite saker som hon behövde bl a
ett par trosor.
Just det, du anar säkert vad som skulle hända: jag
blandade ihop paketen! Så när min själs älskade öppnade
sitt födelsedagspaket fick hon ett par ljuvliga trosor med
följande brev:

Kära älsklingen min!
Jag ber att få gratulera på födelsedagen och jag hoppas du
gillar min present. Jag valde den för att jag visste att du
behövde dem. Jag har länge tyckt synd om dig när jag slet
hur kylan gjort ditt skinn alldeles  blått, framförallt när du
cyklat.
Tjejen jag köpte dem av visade mig sina egna som hon haft
nästan varje dag i tre månader och dom såg faktiskt
fortfarande ut som nya. Hon sa förresten att du gärna
kunde talka dem lite på insidan så att du lättare ska komma
i dem. Jag tittade i hennes och talket fördärvar ingenting.
Ett råd till. Andas gärna i dem när du ska använda dem så
blir de mindre skrynkliga. Bästa sättet att hålla dem rena är
att använda bensin och då gärna när man har dem på sig
för att de inte ska krympa. Jag hoppas få se dem på dig
ikväll då vi träffas.

Din Tomas

P.S
Min syster säger att senaste modet är att ha dem
uppknäppta. Lite nedhasade. Det ser fräckt ut när man
är ute och går. Förresten tycker jag att det elegantaste
är att ha dem i handen.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0